Известие

Collapse
No announcement yet.

"Проблем" със трърди спирачки

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • "Проблем" със трърди спирачки

    Здравейте,
    Имам следния "проблем".
    Педала на спирачките ми е доста твърд и изисква по голямо от нормалното усилие при натискане. На мен това не ми е правило впечатление поради простата причина, че нямам база за сравнение, но онзи ден Търтейчо се качи и рече и отсече - много ти е твърд педала , имаш проблем. И понеже човек не може да си прави шега със спирачките се обръщам за съвет. Първо малко предистория. Когато купувах колата преди 5 месеца минахме през Ванто, и там ми смениха спирачната помпа, маркучите на предните гуми и спирачната течност. Също обезвъздушиха системата. Предните накладки бяха съвсем нови като я взех даже първите стотина километра скърцаха. Явор4о ми беше казал, че предните дискове са за смяна, при следващата смяна на накладки.Същата диагноза поставиха и във Ванто. И за сега си карам и колата си спира според мен доста добре, просто трябва по силно да се натисне педала. Проверих нивото на спирачната течност -ОК, гледах също и маркуча който идва от някъде от двигателя и се включва в спирачната помпта , доколкото можах да видя и той изглеждаше ОК. Все пак няма много добра видимост, така че за него не съм 100% сигурен. ПРеди месец минавах на технически преглед и ми провериха спирачките- пак си бяха наред. Та въпроса е къде може да е проблема, и възможно ли е да се втвърдява педала заради дисковете. Или може да е нещо друго.
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

  • #2
    Има една проверка, която можеш да направиш - дали има разлика на запален двигател и кагато е е изключен - прабвай да натиснеш педала на изключен двигател и докато е още натиснат педала на спирачките запали двигателя ако няма съществена разлика значи може да има проблем в усилвателя, ама като се замисля това си е сериозен праблам ако усилвателя въобще не работи. В случая не знам на Алфата на какъв принцип работи. На руските коли или работи или не.
    155 2.0 TS, 1992

    ..."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark фучаха по Виа Дел Коронари като изтебители по самолетна писта"... (цит. Дан Браун - "Шестото клеймо" гл. 56)

    Comment


    • #3
      Когато двигателя е изгасен педала е адски твърд. В момента след запалването само след 1 секунда когато крака ми е на педала просто го усещам как омеква. Така че не е от това. Тези дни ще я прегледам хубавицата за да видим да не е нещо спирачните цилиндри, или просто причината е в изтърканите дискове. Чувал съм че самите дискове се мерят на дебелина, и под определена граница трябва да се сменят. Колко мм е тази граница ?
      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

      Comment


      • #4
        Това означава, че ти работи сервото

        Comment


        • #5
          ако пружинира педала или ако при постоянно натискане потъва по малко значи има въздух. минималната дебелина е 18,2мм за предните (вентилирани) и 9,2 за задните, но от дебелината на дисковете не би трябвало да се втвърди. ако не е въздух евентуално запечени цилиндърчета или кофти спирачна течност
          '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
          '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

          Comment


          • #6
            АЛФ благодаря за отговора, дебелината ще я меря тези дни. Спирачната течност е нови4ка на 5 месеца сменяха я във Ванто. Не съм сигурен, но май бе6е Тутела ???Нивото на течността в резервоарчето е колкото трябва да бъде. Иначе педала не потъва и не пружинира. Най- вероятно ще се окаже клеясали спирачни цилиндри.
            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

            Comment


            • #7
              Ако са ти клеясали цилиндрите или ще загряват спирачките (защото няма да се връщат обратно) или няма да ти ловят добре. Тоест, ако предните са клеясали (което е малко вероятно) ще си като локомотив Ще спира, ама след километър
              При мен педала също не е мек и си спира нормално колата
              Баща ми кара същата, ама 1,8 и при него педала е по-мек, но ми се струва, че спира по-бавно от моята
              Най-добре се засили малко и натисни рязко, така че да остави следи. Виж после дали са хванали еднакво Хвани и някой приятелче да гледа отстрани как блокират или не блокират гумите Малко е селско да си пилиш гумите, ама така ще разбереш
              Другият начин е сваляш гумите, раздвижваш цилиндрите и на четирите колела и след това ще разбереш
              УСПЕХ!

              p.s. Ако не си разрешил проблема до следваща неделя, ела на срещата и ще ти покажа колко е твърд моя педал и ще си направиш сметка
              sigpic

              Comment

              Working...
              X